Zeg niet 'het kan het niet', totdat je alles hebt gegeven om ervoor te zorgen dat het wel kan.

donderdag 10 april 2014

Gedicht, luisteren met liefde.





Ik ben lief

Voor mij.
Lief.

gewoon   omdat
lief zijn is leuker
voor mij

jij?






Gerna | 04^2014



Luisteren en lief zijn.
Communicatie gaat over contact maken met anderen. Aandacht hebben. Eerst de andere en dan pas jijzelf. Korte tijd geleden las ik en mooie spreuk over luisteren. Het kwam neer op de vraag: luister jij om te antwoorden of luister jij om te horen wat de ander zegt? Soms is het goed om stil te zijn, enkel te knikken en te hummen. 
Zoals je naar een ander kunt leren luisteren om te horen wat er werkelijk in hem/haar leeft, mag je ook naar jezelf leren luisteren. Wat zeg je eigenlijk? Heb je ergens genoeg van? Wil jij juist nog wel door? Zie je het eigenlijk helemaal niet zitten? Wees lief voor jezelf. 

Jij bent geliefd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat je reactie achter of stel een vraag. Ik zal mijn best doen om te antwoorden.